fbpx
✦משלוח חינם לנקודת איסוף קרובה ✦
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים לשינת תינוקות

התינוק של החברים ישן משבע עד שבע ושלכם קם לאכול כל שעה עגולה? הבייבי מסרב להירדם חרף נדנודים נמרצים של העריסה? אז רגע לפני שאתם קורסים מעייפות או מאבדים את מעט העשתונות שעוד נותרו לכם, מוגש לכם מדריך הורי לניהול הרגלי שינה אצל תינוקות. טיפים לשינת תינוקות: מה אומרים המומחים?

טיפים לשינת תינוקות

למדו את דפוסי השינה של התינוק שלכם

לכל תינוק מחזורי ערות ושינה המתפרסים על פני היממה, כאשר לכל תינוק תקופות של ערות גם במהלך הלילה. הרגלי שינה הם דפוס השונה מתינוק לתינוק ולכן חשוב להעריך מהו דפוס השינה המאפיין את התינוק שלכם (ולא את התינוק המלאך של השכנים).

לאחר זיהוי של דפוס שינה קבוע יחסית, ניתן לתכנן שגרה קבועה על מנת לסייע בהטמעת הרגלי שינה אופטימליים עבור התינוק וכל בני המשפחה תוך מתן דגש על איכות השינה ומספר שעות שינה מספק.

יש לדעת כי תבנית השינה תשפיע על רמת התפקוד של התינוק, התנהגותו, התפתחותו ובריאותו.

טווח שעות שינה מספק לפי גילאים

מגיל לידה עד גיל חודשיים

בתקופה זו השינה לא אמורה להיות סדירה. משך שעות השינה הצפוי לתינוק בגיל הזה נע בין 10-18 שעות שינה במהלך היממה. הממוצע עמוד על כ-14 שעות ובמרבית המקרים התינוק לא יישן ברציפות דווקא בשעות הלילה.

מגיל חודשיים עד גיל שנתיים

שנת הלילה הופכת להיות רצופה יותר ובהדרגה – שעות השינה ביום מצטמצמות. משך זמן השינה ביום נע בין 3-5 שעות ביום, ובין 10-11 שעות שינה בלילה.

מגיל שנה עד גיל שלוש

בגילאים אלו הופך הילד מתינוק לפעוט והפעילות שלו נעשית אינטנסיבית יותר. כאן נצפה לשנת לילה רציפה הכולל כ-11 שעות בלילה ולכשעתיים שינה נוספות ביום.

טיפים חשובים בהקניית הרגלי שינה נאותים בתינוקות ופעוטות

מומלץ להשכיב את הפעוט לישון כאשר הוא מראה סימני עייפות כגון: מושך באוזניים, משפשף את עיניו או בוכה.

בחודשים הראשונים יש להקפיד על סדר יום קבוע ככל הניתן. מומלץ לעזור לתינוק להירדם בעזרת נדנוד העריסה או באמצעות האכלה. מומלץ לעמעם את התאורה לקראת זמן ההשכבה ולדאוג להשקטה של ההמולה סביבו כדי לעודד את התינוק להירדמות נינוחה. בנוסף, יש לדאוג להפחתת פעילות הדרגתית לקראת השינה כדי להקל על התינוק להירדם.

בגילאי חודשיים-שלושה מומלץ לחזור על סדר השכבה קבוע הכולל פעילויות נעימות ומרגיעות כגון: ביצוע של אמבטיה, עיסוי של התינוק, החלפת הבגד לפיג’מה, נדנוד, חיבוק, שיר ערש וכל פעילות אחרת הנעימה לכם ולתינוק בשילוב צעצועים של תינוקות. מומלץ לחזור על סדר הפעולות בכל ערב גם אם מישהו אחר אחראי להשכיב את התינוק.

מגיל 6 חודשים ואילך מומלץ להרגיל את התינוק להירדם בעצמו. עדיף שלא להמשיך לעזור לתינוק להירדם באמצעות נדנוד, האכלה או כל פעולה אחרת מצד ההורה. לתינוקות מחזורי שינה הגורמים להם להתעורר כל כשעה וחצי, לכן, מומלץ להרגיל אותם להירדם ללא עזרה כך שיוכלו לחזור לישון בכוחות עצמם כאשר הם מתעוררים במהלך הלילה.

מומלץ לבצע שגרת השכבה הכוללת שכיבה על מצע נוח הכולל מזרן ייעודי וכן כרית לילדים, יש לעשות זאת בסביבה שקטה ומאווררת בחדר חשוך. מומלץ להשכיב את התינוק כשהוא עייף אך עדיין לא רדום כדי להרגילו להירדם באופן עצמאי, כך ילמד התינוק להירדם מעצמו כשיתעורר במשך הלילה.

כאן תוכלו לאחל לילד לילה טוב במנגינה קבועה ולהשאיר אותו במיטה עם דובי, בובה או כל חפץ אהוב אחר שיוכל לעזור לו להיכנס למוד רגוע ולחוש ביטחון. בשלב זה מומלץ לצאת מהחדר.

מגיל שנה עד 3 שנים על הפעוט כבר לדעת להירדם בכוחות עצמו ולישון בצורה רצופה למשך מרבית הלילה.

בגיל זה מומלץ מאוד לקבוע גבולות ברורים ולשמור על שגרת שינה קבועה ביום ובלילה. יש להגביל את כמות הסיפורים לקראת השינה או את כמות בקשות השתיה/נשיקה לאבא ואמא או כל פעילות אחרת מעכבת כדי לאפשר לילד להיכנס לתהליך הירדמות בצורה נינוחה וללא הפרעות.

טיפים לשינת תינוקות טיפים חשובים בהקניית הרגלי שינה נאותים בתינוקות ופעוטות

ילדודס – משחקים ואביזרי שינה לתינוקות שיהפכו את שנת הלילה לאיכותית יותר

שנת לילה איכותית בגילאי ינקות ואצל פעוטות היא חיונית מאוד מבחינה תפקודית ומבחינה בריאותית והתפתחותית. באתר ילדודס תוכלו למצוא מגוון אביזרי שינה ארגונומיים לשנת לילה טובה יותר המותאמת למבנה הגוף של התינוק לצד משחקים ופעילויות הסובבים את סדר יומו ומעודדים התפתחות בסביבה תומכת, מעודדת ומטפחת. לצפייה באביזרי השינה האיכותיים היכנסו עכשיו לאתר ילדודס.

כתבו עלינו

רשת 13

כתבה עלינו ברשת 13 למעבר לכתבה לחצו על רשת 13

מעריב

כתבה עלינו במעריב למעבר לכתבה לחצו על מעריב

וואלה בריאות

כתבה עלינו בוואלה בריאות למעבר לכתבה לחצו על וואלה בריאות

קרן הריון ולידה

כתבה עלינו בקרן הריון ולידה למעבר לכתבה לחצו על קרן הריון ולידה

פוסטים ומאמרים נוספים

משחקי הרכבה לילדים

משחקי הרכבה לילדים

משחקי הרכבה לילדים הם הרבה יותר מצעצועים פשוטים. הם פותחים צוהר לעולם שלם של יצירתיות, הנאה ופיתוח מיומנויות קוגניטיביות ומוטוריות.

קרא עוד »
עגלת קניות

עוד לא חברים שלנו?

הצטרפו עכשיו וקבלו : 

ועוד המון הטבות...

כניסה לווסאפ
המספר אינו זמין לשיחות רק להודעות
שעות הפעילות בווסאפ
א-ה שעות 10-18
שישי 10-13
דילוג לתוכן