fbpx
✦משלוח חינם לנקודת איסוף קרובה ✦

רעיונות לפעילויות עם ילדים

כל הורה לילד הוא מחפש תעסוקה כרוני, זאת בהתאם לצורך החיוני בתעסוקה הולמת לילד החל מהזמן בו הוא חוזר מבית הספר ועד לזמן השינה בתקווה שהוא לא מתארך לאי שם באמצע הלילה. אז אילו פעילויות מוצלחות מתאימות למשחק וחוויה עם ילדים? שאלנו הורים מנוסים מהן הפעילויות האהובות ביותר על ילדים, מהתשובות שלהם ערכנו את הכתבה הזו.

פעילות עם הילדים

הפעילויות המוצלחות ביותר לתעסוקה עם ילדים

הפרחת בועות סבון

מכירם את מפריחי הבועות האלו, שקונים בפרוטות בחנויות “הכל בשקל”? לא תאמינו כמה אהדה רוכשים להם הילדים. בועות סבון הן מוצר חוויתי, יפהפה ומעניין שמושך ילדים בכל הגילאים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לרכוש צנצנות של מפריחי בלונים כמספר הילדים ולהחליט על כללים למשחק, כגון: 

  1. על כל משתתף לדאוג לכך שהשטח יהיה ריק מבועות סבון עד 10 שניות מזמן ההפרחה.
  2. על כל משתתף לדאוג לנפץ את בועות הסבון של עמיתו בתוך זמן קצוב.

טיפ אישי:

פעילות של בועות סבון מתאימה לשטח פתוח או לאמבטיה. בשטחים סגורים הבועות עשויות להרטיב משטחים ולגרום לנזקים קלים לרכוש.

תחרויות בשטח

כבני אדם קטנים הילדים שלנו אוהבים את האקשן והאתגר הכרוכים בתחרות. תחרויות בשטח הן פעילויות מוצלחות ביותר וכללות מגוון רעיונות לביצוע:

  • מספר משתתפים מקבלים כף ומכניסים את קצה הידית לפה בצורה שמייצבת את הכף. על הכף מניח מנחה התוכנית תפוח אדמה בינוני בגודלו. על כל משתתף לצעוד כברת דרך קבועה מראש מבלי שתפוח האדמה ייפול מהכף.
  • מספר משתתפים מקבלים צלחת עמוקה עם חתיכות במבה וצלחת ריקה. על כל משתתף להעביר את חתיכות הבמבות בצלחת המלאה ולמלא אותן בצלחת הריקה באמצעות קש ופעולת שאיפה-נשיפה בלבד.
  • תחרות מסלול מכשולים כוללת כיסוי עיניים של שני משתתפים בסרט בד והתחרות על הגעה מוקדמת ליעד שהוגדר מראש מבלי ליפול על חפצים שהונחו כמכשולים במסלול.
  • הקבוצה נחלקת לשתי קבוצות. לכל קבוצה מדבקות בצבע שונה על הקבוצות להתחרות ביניהן מי מדביקה מספר גבוה יותר של מדבקות על הילדים מהקבוצה השניה ללא שידביקו על הילדים מקבוצתה מדבקות.
  • שני ילדים נכנסים לתוך שקיות אשפה ונדרשים להגיע בקפיצות אל סוף מסלול שהוגדר מראש.
  • הקבוצה מתחלקת לשתי קבוצות. הילדים נעמדים בשתי שורות ועליהם להעביר כוס מים מבלי שתישפך ולשפוך אותה בסוף המסלול לתוך דלי. 

צביעת מלח בגירים

פעילות אהובה מאוד על ילדים היא צביעת גרגרי מלח בגירים. לאחר שהגרגרים הפכו לצבעוניים ניתן לאחסן אותם בלי לפי שכבות ולייצר פריט אומנותי מרהיב ביצירה אישית.

הצגה עם תלבושות

הצגה עם תלבושות

רבים מהילדים אוהבים לשחק תפקידים שונים ועושים זאת לעיתים קרובות. ניתן ל”מסד”, את הפעילות ולדאוג לתלבושות מכל הבא ליד וכך להפוך את ההצגה ל”שווה יותר” ומעוררת עניין בקרב הילדים. תלבושות יכולות להיות כל דבר: החל ממפת שולחן, כובע קסקט, מצקת, צעיף או פאה ישנה.

אפייה ובישול 

המטבח הוא חוויה עתירת דמיון והשראה עבור ילדים. ניתן להכניס אותם למטבח ולאפשר להם להתנסות בהכנת מאכלים קלים כגון: בישול פתיתים, אפיית עוגיות וחיתוך סלט. מובן שחשוב לשמור על הילדים לאורך התהליך, לתווך להם פעילות תואמת גיל ולהרחיק אותם מאביזרים מסוכנים כגון מחבת רותחת או סכין חדה.

למידת מיומנויות חדשות

ילדים אוהבים ללמוד דברים חדשים והבית הוא בית הספר הטוב ביותר של החיים. כהורים, תוכלו להפגיש אותם עם מטלות שונות ולאתגר אותם למצוא דרך פתרון, להנחות אותם בתיקון מוצרים, עריכת קניות וביצע מגוון משימות בהתאם לגילם ולתחומי העניין שלהם. אתם תופתעו לגלות כמה הם צמאי ידע ולמה הן מסוגלים בגילם הצעיר.

פעילויות עם מים

ניתן למקסם שעות שהות עם ילדים באמצעות שימוש באביזרים שונים ומים. להלן מספר דוגמאות:

  • הכנת אמבט מים ודגים מסול שעליהם מודבקים מגנטים ו’דיג’ של הדגים מהמים באמצעות חכה שלה מוצמד מגנט.
  • ‘מלחמת מים’ עם בקבוקי מים אישיים. 
  • פעילות ‘ים יבשה’ עם בריכה מלאת מים.

הפעילויות המוצלחות ביותר עם ילדים

הפעילויות הטובות ביותר עם ילדים הם פונקציה של תזמון והשתתפות. ככל שהילדים יהיו ערניים, רעננים ושותפים יותר גם בתהליך ההכנה הם ירגישו מחוברים יותר וכך ייהנו יותר מהחוויה גם אם לא תכלול אביזרים יקרים ולא הושקעו בה שעות היערכות ארוכות.

כתבו עלינו

רשת 13

כתבה עלינו ברשת 13 למעבר לכתבה לחצו על רשת 13

מעריב

כתבה עלינו במעריב למעבר לכתבה לחצו על מעריב

וואלה בריאות

כתבה עלינו בוואלה בריאות למעבר לכתבה לחצו על וואלה בריאות

קרן הריון ולידה

כתבה עלינו בקרן הריון ולידה למעבר לכתבה לחצו על קרן הריון ולידה

פוסטים ומאמרים נוספים

עגלת קניות

עוד לא חברים שלנו?

הצטרפו עכשיו וקבלו : 

ועוד המון הטבות...

כניסה לווסאפ
המספר אינו זמין לשיחות רק להודעות
שעות הפעילות בווסאפ
א-ה שעות 10-18
שישי 10-13
דילוג לתוכן